Ciekawy test porównawczy
▶ Suzuki DT15A vs Suzuki DT9.9A vs Yamaha 9.9FMHS - YouTube
Napisano 23 listopada 2014 - 19:44
Napisano 24 listopada 2014 - 09:55
Test?! Tylko czego? Silników czy pontonów! Trochę mało precyzyjny!
Jestem Polakiem gorszego sortu, z ukrytą opcją niemiecką! .
Oraz w animalnej części narodu!
Napisano 24 listopada 2014 - 18:15
Test?! Tylko czego? Silników czy pontonów! Trochę mało precyzyjny!
Wszystko precyzyjnie i wiarę dokładnie . Filmik nawiązuję do pewnego tematu na forum o modernizacji suzuki 9,9hp (2t) do 15hp . Rozduszona suzuka była nawet szybsza od oryginalnej 15 co wszystkich mocno zaskoczyło . Pontony przy okazji , (wyszło że ten zielony lepszy ) dla tego wymieniali siniki na pontonach . Też nejako przy okazji ( kolega napatoczył się i zaproponował ) sprawdzili suzuki 9,9 rozduszony do yamahy 9,9 też rozduszonej . Przyszli do wniosku że wielkiej różnicy nie było ( yama na zielonej łódce ) . Śruby byli jednakowe 10"
Użytkownik czeburaszka710 edytował ten post 24 listopada 2014 - 18:20
Napisano 28 listopada 2014 - 11:03
Super teścik, brakowało mi jedynie żeby pokombinowali ze śrubami.
Ciekawe co by się zadziało jakby założyli do zestawienia śruby o oczko wyższym skoku, który silnik zaczął by kuleć. Miałem subiektywne wrażenie, że śruba lepiej pasi do 9,9, ruskiego nie znam nie zorientowałem się z początku, że 9,9 odmulili, bo właśnie dziwne wyniki dla mnie były
Co do silniczka "jahama" to byłem bardzo ciekaw, bo sam posiadam takowy tylko słabszy i sobie chwalę jednak jakiś "murarz, tynkarz, akrobata" był szyprem i jakoś wynik nie do końca miarodajny jak dla mnie a mało tego to jeszcze z psem
Użytkownik Tomek88 edytował ten post 28 listopada 2014 - 11:06
Napisano 28 listopada 2014 - 19:40
Super teścik, brakowało mi jedynie żeby pokombinowali ze śrubami.
Ciekawe co by się zadziało jakby założyli do zestawienia śruby o oczko wyższym skoku, który silnik zaczął by kuleć. Miałem subiektywne wrażenie, że śruba lepiej pasi do 9,9, ruskiego nie znam nie zorientowałem się z początku, że 9,9 odmulili, bo właśnie dziwne wyniki dla mnie były
Co do silniczka "jahama" to byłem bardzo ciekaw, bo sam posiadam takowy tylko słabszy i sobie chwalę jednak jakiś "murarz, tynkarz, akrobata" był szyprem i jakoś wynik nie do końca miarodajny jak dla mnie a mało tego to jeszcze z psem
Ten tynkarz w ich kręgach motorowodniackich jest najbardziej doświadczonym i przez nich szanowanym człowiekiem . Pozory czasami mylą . Kombinacje że śrubą nie miało sensu bo głównym celem było porównywanie możliwości przerobionej suzy 9,9hp do suzy 15hp .
Użytkownik czeburaszka710 edytował ten post 28 listopada 2014 - 19:41
Napisano 28 listopada 2014 - 20:07
Nie ujmuję jego wiedzy, ale jakoś tak nim miotało dziwnie, przesuwał się maksymalnie do tyłu i może dlatego ciężko miał utrzymać tor, wolałbym jednak jakby płynął tak samo jak kolega wynik byłby bardziej miarodajny poza tym w tym stanie nie powinien prowadzić chociaż to rosja i inne normy są przyjęte
Zdaję sobie sprawę, że 9,9 był robiony na 15 jednak jak widać po wynikach testu 9,9 po przeróbce to nie to samo co 15 i zmiana śruby mogłaby przechylić szalę bardziej na jedną lub drugą stronę, oprócz mocy jest jeszcze moment(możliwe, że 9,9 po przeróbce ma wszystkie parametry lepsze niż 15), to jednak niuanse i na tyle symboliczne różnice, że nie kierowałbym się nimi przy wyborze tak jak bezawaryjnością lub chociażby spalaniem i kulturą pracy
Moim skromnym zdaniem przeróbka starszego 2-takta ma sens jednak generalnie przy nowszych 4 suwach to na tyle kłopotliwa robota, że lepiej zmienić silnik
Napisano 29 listopada 2014 - 10:14
Kolego nie musisz naszych przepisów i zwyczajów przenosić na inne kraje ( u nas też nie wszystko tak różowo jak może wydawać się ) . Oni żyją tak jak uważają za słuszne i nas o to nie pytają zresztą jak i my ich . Druga sprawa że te silniki nowe i dalej produkowane , to że w UE ich niema ( ekologia ), to nie znaczy że wszystkie stare , kawałek świata nadal życzy sobie silniki 2T i z powodzeniem w tych krajach sprzedawane ( popyt rodzi podaż ) . Mało tego są opinie że w niektórych warunkach eksploatacyjnych mają sporo zalet ( mniej skomplikowane , dużo lżejsze , większy moment i co za tym idzie przyspieszenie .... ) . Na przyklad w sportach motorowodnych dalej przewaga silników 2T . Co dotyczy tematu ( suza 9,9 i 15 ) to samo czy nie , wystarczy przestudiować charakterystyki techniczne i tematy przeróbek żeby zrozumieć że to jest dokładnie ten sam silnik z tym samym blokiem , gaźnikiem , reduktorem , zapłonem ale różnie się dwoma szczegółami . Jeden z tych szczegółów pokazany na początku filmiku a mianowicie kąt otwarcia wpustowych zaworków na tak zwanej " harmonijce " . Co elementarnie przerabia się się na kolanach .
Co do samego testu , mnie tam wystarczyło pooglądać w celach poznawczych i tyle ( bo nie mam zamiaru wracać na 2T ) , jest fajnie i zrozumiałe o co im biegało . Jak masz nie dosyt zawsze możesz swój test przeprowadzić i wyłożyć . Może jakoś skomentujemy .
P.s. co do umiejętności , zapewniam ciebie kolego że jak nie pływasz na rumplu ( a ten od Yamahy ma łódkę na sterociągach ) to możesz mocno zdziwić się jak gwałtownie dodasz gaz da jeszcze na tak lekkiej łódeczce .
Mam dwie łódki jena na rumplu z 15hp a druga ... no duża w sumie , różnica w prowadzeniu ogromna .
Użytkownik czeburaszka710 edytował ten post 29 listopada 2014 - 11:10
Napisano 29 listopada 2014 - 12:20
Nie przypominam sobie abyśmy byli kolegami i prosiłbym o zaprzestanie wycieczek personalnych, aby zachować kulturę wypowiedzi oraz merotorykę tematu tak samo jak ja do tej pory ad persona się nie zapuszczałem w wywodach i nie mam tego na celu.
Właściwie nie zostało w ostatnim poście napisane nic negujące mój poprzedni(w kwestiach poj. i minimalnych różnic jak i innych merytorycznych uwag jestem zgodny) więc komentarz z mojej strony mogę sobie darować zachęcając do czytania ze zrozumieniem i unikania nadinterpretacji jako zła zasadniczego
Napisano 29 listopada 2014 - 12:41
Nie wiem czy Pan nie zauważył że na tym i wielu innych forach wszyscy zwracają się do siebie na Ty bo takie uroki netykiety . I zwrócenie się do Pana w sposób koleżeński przez " Kolego " nie jest niczym nadzwyczajnym czy nie na miejscu . No skoro Pan tak nie życzy . To najmocniej Pana przepraszam .
Napisano 29 listopada 2014 - 12:54
Nie jestem obrażalski, ale kłuje mnie z lekka częsta sytuacja na forach lub w komentarzach kiedy to rozmowa na temat chociażby sprzętu kończy się wytykaniem czegoś tam jeden drugiemu, przecież pisząc posty tutaj nie występujemy przeciwko sobie tylko poniekąd dla siebie, aby rozwijać swoją wiedzę mniej lub więcej, ale jednak.
Nie chodziło mi o tytułowanie mnie tylko o wycieczki ad persona typu
Jak masz nie dosyt zawsze możesz swój test przeprowadzić i wyłożyć . Może jakoś skomentujemy
Widzę jednak, że się możemy zakończyć dyskut w zgodzie tym bardziej, że w sumie zgadzamy się konkretnych kwestiach.
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych