Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybor silnika zaburtowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Blekk

Blekk

    Sardynka

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
  • MIejscowośćJessheim

Napisano 07 czerwca 2015 - 12:58

        Witam .      Wybralem trzy modele i ciezko zdecydowac ktory .

 

Tohatsu EFI 50 KM  , waga 98 kg

 

Mercury EFI 50 Km  , waga 112 kg , silnik czterocylindrowy

 

Evinrude E-Tec 50 KM , waga 113 kg

 

Silnik bedzie nowy.  Waga lodeczki  300 kg ,optymalny na pawezy wedlug producenta 50KM . 

 

Moze ktos uzywal powyszych silnikow i moze cos o nich powiedziec.



#2 Slodziaksos

Slodziaksos

    Halibut

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 552 postów
  • MIejscowośćDal w pobliżu Oslo

Napisano 07 czerwca 2015 - 13:13

Tośka i Merc czterotakty. Evin dwu takt.
Na youtubie jest filmik (w innej wielkości wprawdzie) jak evin z yamą w przeciąganiu liny wygrywa ten test i topi wręcz yame.
Podobno potem yamacha wytoczyla sprawę evinrude i ją przegrała.

Myślę że jeśli evinrude jest typowym dwutaktem to bedzie miał lepszy start niż czterotakt.
Ciekave jak z spożyciem paliwa. Tabele reklamowe zużycia ładnie się prezentują ale czy to prawda?

#3 Blekk

Blekk

    Sardynka

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
  • MIejscowośćJessheim

Napisano 07 czerwca 2015 - 15:05

Hvorfor velge Evinrude E-tec:

1) 3 års service intervaller
2) 2 takts motor: stemplene antenner hver runde, mot annenhver runde på 4 takts motor
3) Mye mer krefter til å få båt opp i plan kontra 4 takt motorer
4) Mye raskere akselerasjon kontra 4 takt motorer
5) Sterkere motor til å dra tyngre båter og båter med mer last og flere personer
6) Eget vinterkonserveringsprogram - gjøres av eier hver vinter - meget enkelt å utføre selv
7) Ingen besøk til autorisert forhandler på 3 år!
8) Laveste nox utslipp av samtlige påhengsmerker! (reneste forbrenning også!)
9) Ingen registerreim, færre bevegelige deler!

#4 Blekk

Blekk

    Sardynka

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
  • MIejscowośćJessheim

Napisano 07 czerwca 2015 - 18:14

Tak w skrócie.


Silnik Evinrude dwusuwowy rozni sie tym od silnikow czterosuwowych.
Duzo wiecej sily w porownaniu z czterosuwem i duze szybsze przyspieszenie. Moze byc
zastosowany do ciezkich lodzi lub z wiekszym obciążeniem. Automatyczny program
Konserwujacy poprzez nacisniecie przycisku przy manetce. Odwiedziny w serwisie raz na
3lata lub 300 motogodzin. Niska emisja spalin. Brak paska rozrzadu oraz mniej ruchomych czesci.

Użytkownik Blekk edytował ten post 07 czerwca 2015 - 18:16


#5 rafaelnorge

rafaelnorge

    Dorsz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 164 postów
  • MIejscowośćHamar poludniowa Norwegia

Napisano 07 czerwca 2015 - 21:33

Zeszlej jesieni zakupilem lodke z 7 letnim silnikeie evinrude etec 60 hp. Silnik ma dobra kulture pracy, na wolnych obrotach jest bardzo cichy, ladnie sie zbiera i pali na dotyk:) Po tym krotkim okresie uzytkowania same dobre wrazenia, smialo moge powiedziec ze polecam ta marke.

 

Załączony plik  IMG_1206.JPG   199,16 KB   3 Ilość pobrań   Załączony plik  IMG_1096.JPG   161,23 KB   2 Ilość pobrań

 

 



#6 Slodziaksos

Slodziaksos

    Halibut

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 552 postów
  • MIejscowośćDal w pobliżu Oslo

Napisano 08 czerwca 2015 - 05:05

Kurde. Zapomniałem że Ty masz e-teca.
Skleroza

#7 okonhel

okonhel

    Halibut

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • MIejscowośćJuż nie Hel

Napisano 09 czerwca 2015 - 17:58

Mam w pracy 2 szt. Evinrude 225 KM i ciągle są z nimi kłopoty...


Użytkownik okonhel edytował ten post 09 czerwca 2015 - 17:58


#8 Blekk

Blekk

    Sardynka

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
  • MIejscowośćJessheim

Napisano 10 czerwca 2015 - 07:46

a pozostale jak sie sprawuja jeszcze biore pod uwage suzuki



#9 okonhel

okonhel

    Halibut

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • MIejscowośćJuż nie Hel

Napisano 10 czerwca 2015 - 07:57

Z Mercurym (80 KM) nie ma żadnych problemów, to samo Yamaha 80 i 150 KM (wszystko 4 suw). W domu mam małego Tohatsu 5 KM 4 suw - też bez problemów.  Lejesz paliwo i jeździsz, plus okresowy przegląd , wymiana olejów i dalej jeździsz.

Problemy i to częste były z tymi Evinrude 225 KM 2 suw w pracy i jak mieliśmy z ojcem Johnsony 2 suw ale małe (3,5, 5, 6 KM).



#10 halibut66.5

halibut66.5

    Turbot

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 85 postów
  • MIejscowośćlubliniec

Napisano 10 czerwca 2015 - 13:01

mam Evinrude E-Tec 50 KM od kilku lat jak narzie nie ma problemów


  • rafaelnorge lubi to

#11 czeburaszka710

czeburaszka710

    Dorsz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 107 postów
  • MIejscowośćBrójce

Napisano 10 czerwca 2015 - 19:40

E-tec bardzo wysoko technologiczny silnik , wymagający serwisantów o wysokich kwalifikacjach , co robi ten produkt nie koniecznie odpowiedni dla pewnych grup użytkowników z racji miejsca zamieszkania , sposobu eksploatacji i tam jeszcze z kilku przyczyn no choć by wiedzy na temat konserwacji , używanego oleju , a nawet banalnego odkręcania świecy :faja:  . Bez oprogramowania od BRP to nawet szkoda zaczynać eksploatacje , ono musi być zainstalowane w komp od razu przy zakupie silnika B) . Pod tym względem poczciwa yamaszka czy merk dobrze znane bez awaryjne konstrukcje pozwalające na wielu błędów bez większych skutków . Choć do swojej Yamaszki też mam softa bo tak spokojniej , da i diagnostyka łatwiejsza :) . Takie moje zdanie . Moc , zużycie paliwa , i reszta to dość względne i dyskusyjne , zwłaszcza ten wspomniany test , nie wiadomo jak dobierali śruby i resztę, bo znowuż na niezależnych testach gdzie łódki szykowali zespoły firmowe to ten ewin aż tak nie zabłysnął , a zwłaszcza pod względem zużycia paliwa i hałasu , jedynie przyspieszenie było dobre . Znając co nieco o problemach jakie ludzi w PL mieli z serwisem bardziej poważnych usterek , jednak nie zaryzykował bym na e-teca nawet wiedząc że wygrywa w przyspieszeniu .


Użytkownik czeburaszka710 edytował ten post 10 czerwca 2015 - 19:41





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych