Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sprowadzanie łodki ze Szwecji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Trebron

Trebron

    Turbot

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 54 postów
  • MIejscowośćRumia

Napisano 07 grudnia 2014 - 18:27

Witam Kolegów 

Jak wygladają  opłaty celno skarbowe ze sprowadzenirem łodki wraz z przyczepa podłodziową ze Szwecji ? oczywiscie w Polsce będzie wykorzystywana do celów amatorskich

Ponton 4 metry z silnikiem zaburtowym 30 kucy 

Przyczepa podłodziowa pod tą łupine , I tu jest problem w Szwecji jak Koledży zauważyli większość przyczep podłodziowych nie jest zarejestrowana , lokalne prawo pozwala na poruszanie się z określona prędkoscią własnie takimi zestawami ale co mam zrobic zdaje sie takiej przyczepki w Polsce mi nie zarejestrują  :huh:


Użytkownik Trebron edytował ten post 07 grudnia 2014 - 18:28

  • Trebron lubi to

#2 Trebron

Trebron

    Turbot

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 54 postów
  • MIejscowośćRumia

Napisano 08 grudnia 2014 - 10:05

Przyczepa typowa podłodziówka  zadoptowana to tego Riba ze zdejmowana belka instalka i łozyska do poprawek wiadomo morze bardziej słone .

Jezeli na dyszlu będzie tabliczka znamionowa z CE to moge postarac sie o unijny wyciąg homologacji do producenta brak rejestracji stwarza pewne komplikacje 

Obawy moje stwarza rózna interpretacja U.Celnego trzeba uzyskac zaswiadczenie ze przedmiot nie podlega stawkom celnym czy też podatkowym jak to ma sie w przypadku spoza terenu UE czy Ameryki  a oczekiwanie pisemnej  to 30 dni i nie zawsze jest wiąząca .

 

Jak na razie dogrywam szczególy , całe szczescie ze armator jednostki bedzie w grudniu na swięta  w PL . nie kupowałęm  z portali pośredniczących cena łodzi jest wyższa o ok 20 % i może znacząco się różnić od tego co jest opisane i obfotografowane i tu stawia pod znakiem zapytania opłacalnośc  takiej transakcji ,łodki są ogolone do maksimum niejednokrotnie kupuje sie sam laminat 

 

Zakup takiej jednostki na telefon wiaze sie z zadatkowaniem ok 20 % wartosci po dogadaniu  szczegółow ,sprzedajacy pomaga Mi ze sciagnieciem łodzi  do Gdyni , wiele samochodów dostawczych czy też ciężarowych wraca do Polski na pusto transport Mojego wynalazka bedzie kosztowac 1200 SEK, ale dla porównania transport  łódzi wedkarskiej  ok 5.5m  i k 400 kg m na przyczepie do Gdyni kosztuje ok 5000 SEK 



#3 Trebron

Trebron

    Turbot

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 54 postów
  • MIejscowośćRumia

Napisano 08 grudnia 2014 - 11:16

A co ma urząd celny do tego kupujesz w unii wystarczy umowa może być w dwóch językach albo ją przetłumaczysz u tłumacza przysięgłego.Przynajmniej tak było kiedys .

 

UC nie rozróznia czy Trebron  to osoba prywatna czy firma bedąca płatnikiem Vat i tu UC  nalicza stawki podatku do umowy kupna sprzedazy sporządzonej w SE czy też rachunku  w tym przypadku zakup zarówno od Firmy czy też osoby prywatnej z terenu SE wymaga zaswiadczenia z UC ze przedniot jest zwolnniony z naliczania stawek 



#4 Trebron

Trebron

    Turbot

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 54 postów
  • MIejscowośćRumia

Napisano 08 grudnia 2014 - 11:45

icon_minipost.gifWysłany: 2008-10-31, 19:58    icon_quote.gif

 

 

 

UC czy UC nie rozróznia co kajak jacht ponton  i do jakich celów kupujesz jak to mowia parierologia musi być .

w ostatecznosci zawsze  zgłaszając do starostwa rejestracje łódki moge zadeklarowac ze zbudowałem ja sam troszke gorzej gdy ktos wystapi o nadanie numeru POL 

a tutaj fragment rozmowy z SailForum 

 

Przy sprowadzaniu pojazdów z Unii jest specjalna procedura. VAT płaci nabywca w Polsce jeśli pojazd jest nowy lub jeśli jest to transakcja wewnątrzwspólnotowa i nabywca będzie pojazd rejestrował. W innych wypadkach transakcja jest zwolniona z VAT. Jeśli kupujesz jako Kowalski używany jacht od Svensona to nie jest to transakcja wewnątrzwspónotowa i jest zwolniona z VAT. US to potwierdza. 
Ty składasz formularz VAT-24 i wnosisz opłatę skarbową 160zł. US wydaje ci zaświadczenie o zwolnieniu z obowiązku zapłaty podatku VAT na formularzu VAT-25. 
Transakcje gdzie jedna ze stron jest podatnikiem VAT lub jest zwolnina z VAT są zwolnione z PCC. Ponadto PCC dotyczy transakcji zawieranych na terenie RP oraz gdy rzecz znajduje się na terenie RP. Jak kupujesz w Szwecji to podlegasz prawu szwedzkiemu (tam tez jesteś zwolniony z tytułu tej transakcji). 

Zgodnie z ustawą VAT do nowych środków transportu (takżezalicza się: 
Łodzie żaglowe wycieczkowe lub sportowe - z wyłączeniem żaglowców, wypoczynkowych i sportowych, niepełnomorskich, o masie większej niż 100 kg, o długości mniejszej lub równiej 7,5 m (PKWiU 35.12.11-55) 
oraz: 
Jednostki pływające wycieczkowe lub sportowe pozostałe; łodzie wiosłowe i kajaki - z wyłączeniem motorówek wypoczynkowych lub sportowych, innych niż te z silnikiem przyczepnym, niepełnomorskie, o długości mniejszej lub równej 7,5 m (PKWiU 35.12.13-55), pozostałych łodzi, również tych z silnikiem przyczepnym, o masie większej niż 100 kg, o długości mniejszej lub równej 7,5 m (PKWiU 35.12.13-95) 

procedurze w/w są poddawane te właśnie jednostki. Oznacza to w skrócie, że jachty krótsze niż 7,5m nie muszą mieć VAT-25 nawet jak są rejestrowane. Ba nawet US odmawia wystawienia takowego dokumentu dla tych jednostek (chyba, że urzędnik jest niedouczony i nie wie) 

libri - VAT-23 składa się jedynie jeśli od transakcji VAT jest rozliczany na zasadach ogólnych (transakcja wewnątrzwspólnotowa). Tu muszą zajść następujące przesłanki (w uproszczeniu): 
- sprzedawca jest podatnikiem VAT w swoim kraju 
- nabywca jest podatnikiem VAT w swoim kraju (inny niż kraj sprzedawcy) 
- sprzedaż towaru podlega opodatkowaniu VAT w kraju sprzedawcy 
W innych przypadkach nie jest to transakcja wewnątrzwspólnotowa i nabywca składa VAT-24 i płaci 160zł. 
Rzekłem.


#5 Trebron

Trebron

    Turbot

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 54 postów
  • MIejscowośćRumia

Napisano 08 grudnia 2014 - 15:55

Jans po pierwsze jestem laikiem dot importu łódek oferta jest dla mnie na tyle kusząca że powiedzmy za cene kadłuba 4 metry zakupionego w Polsce mam prawie kompletna łódke ;) nastepne pól roku to będzie gromadzenie reszty gratów .

 

Co do przyczepy jeżeli przyczepa posiada hoimologacje z CE moge wystąpić o wyciąg zbiorowej lub indywidualnej Homologacji ( info z OSK ) koszt ok 100 Euro  certyfikaty CE były wydawane juz po1996, takie coś już załatwiałem  

 

mam dwie oppcje umowy Polśka w tym przypadku podatek od CCP lub umowe z SE jednak druk PIT-24 nie obejde ?

 

wieczorkiem postaram sie wysłać PW 


Użytkownik Trebron edytował ten post 08 grudnia 2014 - 16:38





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych